tutorial

• 8 Reacties
  • 1784 Gelezen
*

Offline Caroline

• 312
  • Imagination has no limits.
Gepost op: 17 september 2011, 18:36:50
Ik heb een nieuwe tutorial gepost bij artikelen-signatures en avatars
graag zou ik weten wat jullie ervan vinden ;)
ava by me
sig by sam
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 18 september 2011, 08:35:09
Je legt alles heel goed en in detail uit, prima!
De afbeeldingen zijn ook duidelijk en ondersteunen de tekst heel goed.
Het lettertype van het artikel is erg artistiek, maar niet lekker leesbaar voor instructie doeleinden. De haakjes aan de letters (de schreefjes) dansen op gegeven moment door de letters heen....

De stijl van je tut is sterk afwijkend van de andere verhalen.
En in het kader van een wiki: niemand kan er iets aan veranderen. Het zijn niet anders dan 8 afbeeldingen zonder tekst.

Het verbaast me hoeveel werk er in een sig zit met al die lagen en bewerkingen. Het verbaast me dan meteen ook dat het allemaal goed komt met die achtergrond.
Na je tut gelezen te hebben bedenk ik me nog wel een paar keer vooraleer ik zelf een sig op deze manier ga maken.

Al met al: mooi werk, maar volgende keer liever in gewone tekst maar wel weer met heel veel plaatjes.

Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 18 september 2011, 09:49:16
Leuk hoor!
Ik heb het niet geprobeerd, maar ziet er goed uit, net wat FransR zegt!

Aan FransR, wij aangemelde gebruikers kunnen de bladzijde wel wijzigen in elk geval de tekst
(aan plaatjes zou ik maar niet komen, dat weet ik momentaan niet meer zo precies hoe dat HIER
geregeld is ...)
Peter
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 18 september 2011, 10:02:34
Inderdaad kunnen we tekst en/of plaatjes toevoegen en /of wijzigen, maar in dit geval bestaat de hele tut uit alleen maar plaatjes.

Overigens verbaast het mij dat Caroline in de wiki kan komen, want daar heeft Leendert indertijd toch speciale wachtwoorden voor toegekend?
Bij dat toekennen waren er ook wat spelregels, maar die kan ik niet meer terug vinden.
En ook voor de lay-out waren er wat aanwijzingen, zoals de breedte van de plaatjes, de manier van uploaden, de "thumbnail" bovenin, de naam van de schrijver en de namen van degenen die aanvullen of wijzigen. En natuurlijk ook de wat ingewikkelde vormgeving van de tekst.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 18 september 2011, 11:05:52
Tja, geen idee (meer).
Ik had min of meer aangeboden bij de administratie van de PmWiki (ken ik redelijk)  mee te helpen
(rechten geven etc.) maar nooit een echt antwoord gekregen (wegens 'drukte'???)

Nu ben ik veel drukker met Blender ...

Even terzijde:
Overigens Een nieuwe GIMP (de experimentele voorloper) compilieren is bij mij al (Vista W32) al twee keer  mislukt ... dus ik wacht maar tot dat men een werkende W32 versie aanbiedt
Peter
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 18 september 2011, 13:46:15
Ik heb net even geprobeerd: met het DG wachtwoord is de wiki bereikbaar, dus niks speciaal wachtwoord.

Sorry Caroline, dat we naar aanleiding van jouw tut zo aan het mijmeren zijn.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 18 september 2011, 13:54:28
Tja, geen idee (meer).
Ik had min of meer aangeboden bij de administratie van de PmWiki (ken ik redelijk)  mee te helpen
(rechten geven etc.) maar nooit een echt antwoord gekregen (wegens 'drukte'???)

Nu ben ik veel drukker met Blender ...

Even terzijde:
Overigens Een nieuwe GIMP (de experimentele voorloper) compilieren is bij mij al (Vista W32) al twee keer  mislukt ... dus ik wacht maar tot dat men een werkende W32 versie aanbiedt

-Wiki is zolang ik er al bij DG ben nooit geblokkeerd, iedereen kan daar wat in zetten.

-@PKHG: welke versie van Gimp??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline Caroline

• 312
  • Imagination has no limits.
Gepost op: 18 september 2011, 14:42:25
bedankt voor de reacties
Wat het lettertype betreft, ben ik wat verbaasd van je reactie, zelf vind ik het namelijk prima leesbaar, maar goed dat je het zegd, ik zal er rekening mee houden de volgende keer
(ja ik heb nog ambities ;D)

je kan gewoon de wiki aanpassen door de istructies te volgen die bij artikelen bewerken staan.
Het verbaasde mijzelf ook dat ik dat kon, want moest ik willen zou ik gewoon de gehele pagina kunnen wissen (daar heb ik geen ambities voor, maar ik zou het KUNNEN)

Het plaatjesprincipe is inderdaad niet zo handig, maar ik had de de tut als één groot geheel gemaakt, zoals dat is bij de meeste tuts die op het internet staan,
helaas was dit geheel te groot om in één keer te uploaden,
daarom heb ik hem in stukken moeten knippen.
Het voordeel van het plaatjesprincipe is wel dat het geheel er estetischer uit gaat zien dan gewoon tekst met afbeeldingen (mijn mening).
Ik vond het ook erg leuk om de tut op deze manier te maken, dus ik weet nog niet hoe ik het volgende keer ga doen.

Anders dan bij tutorials over de GIMP basis, is deze tut wel een afgewerkt geheel, dus veel moet hier waarschijnlijk niet aan veranderd worden. Al zijn alle sugesties en aanpassingen natuurlijk welkom. Misschien kunne jullie die dan in gewone tekst (met eventueel plaatjes) boven of onder of desnoods tussen de tut zetten.

Als iemand weet waar de spelregels staan, mag die de link geven, want zelf heb ik die niet gevonden.

Nog reacties over de tut zijn welkom, als iemand hem test, laat dan zeker ook het resultaat zien!

wow, wat een lang bericht :o
ava by me
sig by sam
*

Offline FransR

• 1736
Gepost op: 18 september 2011, 18:58:20
Die spelregels kan ik ook niet meer vinden. Maar dat is ook niet zo belangrijk denk ik.

De tekst als plaatje maken is inderdaad veel spannender omdat de lay-out dan lekker aangenaam is. Ik zelf vind de tekst van de wiki nogal saai en daarom probeer ik er dan ook wat variaties in aan te brengen, door er bijvoorbeeld andere borders omheen te zetten en de plaatjes anders te plaatsen. Maar aan de letters en het lettertype is niets te veranderen helaas.

Ik ben benieuwd naar je eventuele volgende tuts, want het is momenteel wel heel erg stil in de artikelen-hoek.
Die letters: het kan aan mijzelf liggen, mijn ogen beginnen kuren te vertonen, zelfs met bril op.

Wat je wilt, dat kun je!