Gimp compileren

• 24 Reacties
  • 7728 Gelezen
*

Offline FransR

• 1703
Gepost op: 8 september 2011, 08:18:46
Twee weken later en ik weet nu dat het "rommelen" in het systeem (met sudo) alleen is weggelegd voor echte kenners. Op een gegeven moment was Gtk+ niet meer herkenbaar, hadden gegl en babl ruzie met elkaar en kon ik niets meer met m'n desktop.
Toen tot overmaat van ramp de machine ook nog eens traag werd was de maat vol.

Ik heb nu weer een frisse Linux 10.04 LTS en alles doet het weer zoals altijd. Gimp op de normale manier geinstalleerd. Alle ballast weg, alles gloednieuw en een verse back-up!
EN
Ik kan nog steeds niet in het Frans of Spaans of Chinees Gimpen, maar krijg wel de volgende waarschuwing:

(gimp:4444): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library  Using the fallback 'C' locale.

Ik denk dat ik maar gewoon Nederlands of Engels moet Gimpen.

Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 8 september 2011, 17:15:49
Ik heb ook nog wat gevonden over localisatie. Hoop natuurlijk op meer succes maar dat zal de tijd leren. Zal af en toe wel wat vragen hier gaan stellen als ik er niet uitkom of hoe ik iets moet doen.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 september 2011, 16:11:30
FransR,

Ik krijg ook dezelfde waarschuwing. Met behulp van "localedef --list-archive" in de terminal of console mode krijg je een overzicht welke taalmodulen er geinstalleerd zijn. Je mag nooit meer raden aleen "nl" en "en"!! Tja dan kan je dus geen andere taal kiezen je zult ze eerst moeten toevoegen. Met "localedef --add-to-archive" kun je een taal toevoegen maar hoe precies daar ben ik  nog niet achter.
Als Gimp dus wordt geinstalleerd dan wordt standaard engels geinstalleerd en daarnaast de taal van de regio.

@Gentooista
Weet jij hoe dat moet hoe je extra taalmodules kunt toevoegen??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 september 2011, 16:41:05
Ik heb momenteel geen ubuntu tot mijn beschikking (de laptop van mijn vriend gaf de geest een week voor mijn harde schijf eraan ging), maar ik kan in kde (een desktop omgeving net als gnome) extra talen toevoegen bij de systeem instellingen en ik ga er vanuit dat gnome ook zoiets heeft.
Loop dus gewoon even alle menu's af en kijk naar dingen die met land en taal instellingen te maken hebben.
Gepost op: 9 september 2011, 16:45:40
Gevonden en gelukt!!!!!!

Zoals ik al eerder melde zijn er maar twee talen geinstalleerd.

In Ubuntu ga naar system->administration->Language support(=taalondersteuning). In dit scherm kun je nieuwe talen toevoegen, ik heb heb hier eens duits (ipv chinees) toegevoegd. Daarna in de console mode het volgende getypt: "LANG=de_DE.UTF8 gimp" en voila Gimp was in het Duits.

Met behulp van "localedef --list-archive" kun je er achter komen welke talen op het systeem zijn geinstalleerd en hoe je ze moet aanroepen.

Zo Frans, kun je eindelijk het artikel afmaken.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 september 2011, 16:47:41
@gentooista,

Zo te zien liepen we net langs elkaar heen ;D
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 9 september 2011, 16:50:58
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar blijkbaar in een ander topic (kan het hier even niet meer terugvinden).
*

Offline FransR

• 1703
Gepost op: 9 september 2011, 19:14:16
Hoe dan ook, het werkt!
Door een taal in het rijtje naar bovenin te schuiven kun je het systeem zelfs in een andere taal laten "spreken", wat een rijkdom!
Ik zal de FAQ compleet maken.

Maar... zijn in Windows wl alle talen beschikbaar of is daar een dergelijke truc nodig of mogelijk?
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 10 september 2011, 09:12:24
In windows zijn alle talen mogelijk, standaard geinstalleerd. In een van m'n eerdere posts hierboven heb ik al aangegeven waar dat moet gebeuren. Mocht je er onverhoopt niet uitkomen dan maak ik wel een aantal screenshots voor je.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline FransR

• 1703
Gepost op: 10 september 2011, 13:38:30
Dan zijn nu alle problemen opgelost en kan iedereen Gimpen in de vreemdste talen.
Bedankt allebei voor jullie support.

Wat je wilt, dat kun je!