Bewerkte foto opslaan

• 3 Reacties
  • 2389 Gelezen
*

Offline szal

• 55
Gepost op: 27 augustus 2011, 11:42:45
Ik heb een fotomontage uitgevoerd in Gimp. Daarna wilde ik die montagefoto naar Windows Photogallery brengen maar dan krijg ik daar niets meer dan een een miniatuurtje. Er wordt bij vermeld dat ik dan een kopie moet maken door het over te zetten naar jpg. Als ik dat doe lukt het toch niet. Hoe moet ik dit aanpakken?
Gepost op: 27 augustus 2011, 14:30:18
Hoe groot is je fotomontage?? Kijk eens bij afbeeldingseigenschappen als het daar ook klein is dan is het bestand wat je overzet ook klein.

Windows Photogallery ken ik niet (wordt dat standaard bij XP geinstalleerd??) zit daar misschien een optie in om ze groot te krijgen??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 29 augustus 2011, 16:37:53
Hi,
als je gewoon in Gimp iets 'saved' wordt het als Gimp bestand *.xcf (denk ik) opgeslagen en daarmee kan de photogallerie niets .. (denk ik).

Ga in Gimp (je plaatje) klik op Afbbelding en daar op Schalen (niet doen! hoor) dan zie je de
grootte van je 'werk'

(ik gebruik er vaak IrfanView voor, opent super snel en dan Ctrl R voor de grootte kijken, resp eerder wijzigen).

Bij opslaan heb ik ergens ingesteld, dat Gimp naar de gebruikte extensie kijkt om te weten als wat een plaatje moet worden opgeslagen ..
Ha: bij opslaan als .... staat er onderaan links een + .... waar man dat kan instellen ...
Peter
Gepost op: 29 augustus 2011, 21:55:20
Peter hij/zij krijgt al een miniatuurtje dus de extensie is zeker geen xcf.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin