2 nieuwe

• 11 Reacties
  • 4549 Gelezen
*

Offline tomatito

• 1231
Gepost op: 29 mei 2011, 19:17:35
V1

V2 Bij deze heb ik voor het eerst clip masking gebruikt  ::)

Tips/commentaar welkom! Groet Tomatito.
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2011, 21:28:06 door tomatito »
*

Offline E. Sullock Enzlin

• 2570
  • Soms moet je geluk hebben
Gepost op: 29 mei 2011, 22:32:58
De onderste lijkt op die uitgebroken gorilla, persoonlijk vind ik er niets aan. Maarrrrrr...... tussen de andere twee vind ik het moeilijk kiezen. De huidskleur van V1 is natuurlijker; het effect in V2 vind ik leuk. In V2 stoort mij die drie kleurvlekken geel, oranje en paars, deze trekken mijn aandacht weg van het hoofdonderwerp. Storend in beiden zijn die vage letters haal dat maar weg met de plugin 'smart heal'.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1231
Gepost op: 29 mei 2011, 22:54:33
Het is niet echt leuk en sympathiek als ik mijn best doe op een signature en dat het word vergeleken met een uitgebroken gorilla. Als het niet je ding/smaak is zijn er ook andere manieren om dat te vertellen. Beetje vreemd.

Anyway...

Die vage letters zijn inderdaad wat storend maar ik ben soms een nogal luie plaatjes maker. Ik zal eens kijken naar die plugin, maar goede kans dat de paintbrush ook volstaat

Groeten Tomatito.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2011, 00:53:37 door tomatito »
*

Offline tomatito

• 1231
Gepost op: 30 mei 2011, 01:07:59
V3: verbeterde versie

Smart heal doet het bij mij niet  ???. Vage letters weggehaald met paintbrush en smudge.

Groet Tomatito.
*

Offline FransR

• 1752
Gepost op: 30 mei 2011, 07:53:12
Ook mijn eerste indruk van een vorig plaatje en nu ook weer met Ronaldinho was die van een gorilla. Maar daar kun jij niets aan doen, zo is het plaatje nou eenmaal.
Ik reageer weinig op je pogingen omdat ik niets heb met die plaatjes, de mensen zeggen me ook niets, het zijn waarschijnlijk voetballers, hoewel de Pirelli reclame doet vermoeden dat het een wielrenner kan zijn. Is Wesley Sneijder niet de man van de ex van Jan Smit?

Hoe dan ook, nu de compositie: De V3 heeft links een te groot leeg vlak die onderbroken wordt door de felle kleuren. Wesley staat mooi in het midden, maar dat is minder spannend dan uit het midden en omdat zijn kijkrichting naar rechts is kan hij makkelijk een eind naar links. De kleuren zou ik ietsje verzwakken. Eigenlijk is de kleur van die balken tegen zijn rug van V1 veel beter, maar daar is zijn gezicht veel te flauw.

Ronaldinho's gezicht heeft een flinke vertekening in de breedte. Het perspectief klopt niet, mede daardoor het gorilla-effect. Je zou daar iets aan kunnen doen met het IWarp filter. Een heel moeilijk, maar wel erg veelzijdig filter.

Wat je wilt, dat kun je!
*

• 2570
Gepost op: 30 mei 2011, 12:20:24
Sorry tomatito zo is het niet bedoeld, het is gewoon het plaatje. Zoals FransR al zegt de mensen doen me niets het is van mij mijn eerste indruk wat ik ervan krijg bij de aanblik van het plaatje.

V3 lettertjes zijn weg dat is zeker een verbetering. Dat smart heal niet werkt is vreemd zal ik nog eens uitzoeken. Probeer eens de hulp in te roepen van het Grid plugin om wesley in de zgn golden rule te plaatsen. Verder blijf ik die drie kleuren boven z'n rechterschouder storend vinden, ze leiden af.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 31 mei 2011, 19:11:30
Ik vind die van wesley geslaagd, leuk concept, een beetje surrealistisch..
Cogito ergo sum.
*

• 2570
Gepost op: 31 mei 2011, 19:30:47
....Smart heal doet het bij mij niet  ???......

Heb je ook de resynthesizer plugin geinstalleerd?? Deze is nodig voor smart heal cq smart remover. Zoek maar eens op de plugin registry naar deze drie.

(edit)
Heb je deze al een keer bekeken??

http://registry.gimp.org/node/25219

Prachtig voorbeeld hoe smart remove werkt.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2011, 19:39:24 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1231
Gepost op: 1 juni 2011, 09:32:43
Hallo E. Sullock Enzlin,

Is al goed. Smaken verschillen.  Weet je wat het is, als je het een gorilla noemt kan ik er niks mee. Ik weet niet wat je bedoeld (behalve niet mooi) en kan het daarom ook niet verbeteren (temeer ik het zelf wel mooi vind). Daarom zijn inhoudelijke adviezen  commentaren gewoon het best. Hier houd ik mij overigens ook aan (ook bij dingen die ik zelf totaal niet mooi vind). 

Verder...

Citaat
Probeer eens de hulp in te roepen van het Grid plugin om wesley in de zgn golden rule te plaatsen

Deze had ik al gevonden: http://registry.gimp.org/node/13536. Werkt als een tierelier. Inmiddels ook al wat op Youtube gekeken over dit onderwerp. Nog niet zo eenvoudig.

Citaat
Heb je ook de resynthesizer plugin geinstalleerd?? Deze is nodig voor smart heal cq smart remover. Zoek maar eens op de plugin registry naar deze drie.

Inderdaad zijn dit niet gewoon 3 dezelfde? Resynthesizer heb ik inmiddels geinstalleerd maar werkt niet, zit ook een EXE bestandje bij, dus dat moet je ook installleren of iets dergelijks? Los in de goede map schuiven volstaat niet. Kan het ook via de terminal?

Ik ben ook op zoek naar Grey Saturation. Het schijnt dat deze ook in G mic zit, maar ik kan hem niet vinden.

Groeten Tomatito.

*

• 2570
Gepost op: 1 juni 2011, 14:34:18

Is al goed. Smaken verschillen.  Weet je wat het is, als je het een gorilla noemt kan ik er niks mee. Ik weet niet wat je bedoeld (behalve niet mooi) en kan het daarom ook niet verbeteren (temeer ik het zelf wel mooi vind). Daarom zijn inhoudelijke adviezen  commentaren gewoon het best. Hier houd ik mij overigens ook aan (ook bij dingen die ik zelf totaal niet mooi vind). 

Ik zal mijn best doen :D

Citaat
Verder...

Citaat
Probeer eens de hulp in te roepen van het Grid plugin om wesley in de zgn golden rule te plaatsen

Deze had ik al gevonden: http://registry.gimp.org/node/13536. Werkt als een tierelier. Inmiddels ook al wat op Youtube gekeken over dit onderwerp. Nog niet zo eenvoudig.

Tja naast de golden rule heb je ook nog de rule of thirds (is ook een plugin) en de diagonaal methode (geen plugin van)

Citaat
Citaat

Inderdaad zijn dit niet gewoon 3 dezelfde? Resynthesizer heb ik inmiddels geinstalleerd maar werkt niet, zit ook een EXE bestandje bij, dus dat moet je ook installleren of iets dergelijks? Los in de goede map schuiven volstaat niet. Kan het ook via de terminal?

Haha nee. Op dit moment is er erg veel commotie over deze plugin. Op github staat een compleet verhaal over de installatie van de resynthesizer plugin. Samj heeft nu de benodigde plugin's allemaal hernoemd zodat ze mekaar niet bijten.
Oh en voor zover ik weet is het GEEN installatie bestand, gewoon copieren naar de plugin map en voor Linux uiteraard executable maken.

Citaat
Ik ben ook op zoek naar Grey Saturation. Het schijnt dat deze ook in G mic zit, maar ik kan hem niet vinden.

Ja die is er als een plugin en volgens mij zit deze ook in G'MIC. Heb je wel de nieuwste G'MIC???
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline tomatito

• 1231
Gepost op: 1 juni 2011, 15:05:21
Bedankt voor je reactie.

Ik dacht zelf dat Golden rule hetzelfde was/is als rules of thirds. Leuk om even uit te zoeken.

Citaat
Oh en voor zover ik weet is het GEEN installatie bestand, gewoon copieren naar de plugin map en voor Linux uiteraard executable maken.

Juist ja, executable maken, dat moet ik nog even doen. En ik zal ook eens kijken op github.

Groeten Tomatito.

PS. Lekker veel om uit te zoeken  :D
*

• 2570
Gepost op: 1 juni 2011, 17:53:16
Kijk eens hier: http://registry.gimp.org/node/25339

en hier op de github: https://github.com/bootchk/resynthesizer

bespaart je een hoop zoekwerk.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin