Handleiding (kookboek) Gimp 2.6

• 5 Reacties
  • 3064 Gelezen
Gepost op: 19 mei 2011, 21:51:10
Hallo Gimpers,

In maart 2011 is er een nieuw Gimp handboek verschenen met de titel:

GIMP 2.6 cookbook (over 50 recipes to produce amazing graphics with the Gimp).

En ja het is in het chinees voor wie geen engels kan lezen. Toch ook voor deze mensen is het een heel leuk en leerzaam boek want het staat barstens vol met schermafdrukken hoe je het een en ander kunt bereiken.

Ik heb het gevonden op de volgende website:

link verwijderd

en geef als zoekopdracht Gimp. Onderaan staat een link (ik heb de bovenste gebruikt) naar de download locatie alwaar ik het GRATIS heb kunnen downloaden.

Terzijde ook net een handboek voor inkscape gezien op dezelfde site.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2011, 11:22:04 door gentooista »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 20 mei 2011, 11:24:19
Het spijt me, maar ik heb je link moeten verwijderen, die site is natuurlijk hardstikke illegaal ;)

Gepost op: 20 mei 2011, 16:34:46
Tja dat kan ik niet zien aan de buitenkant maar als je het zegt.....
Maar hoe kun jij zien dat "knip" een illegale site is?? Ik zie er niets illegaals aan.

Maar deze site is voor zover ik weet niet illegaal:

https://www.packtpub.com/gimp-2-6-cookbook/book
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2011, 20:09:19 door gentooista »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 20 mei 2011, 17:10:16
Nou, als je op de site kijkt die je eerder hebt gelinked, dan zie je dat alles daar 'gratis' is, terwijl je op de site van de uitgever van het boek (die je nu dus linkt) er gewoon voor moet betalen ;)
Dus op het moment dat je een site treft die van alles weggeeft waarvan je weet dat je er eigenlijk voor moet betalen, weet je dat er iets niet klopt.
Ik ben goed bekend met dat soort sites. Er zijn meestal dikke ladingen 'gratis' boeken, opgeborgen op rapidshare achtige servers.
Je moet natuurlijk zelf weten of je je boeken er haalt, maar je mag er niet voor adverteren.
Gepost op: 21 mei 2011, 12:17:29
Dat klinkt aannemelijk echter heb ik ook een andere ervaring hiermee.  Ken je easycleaner ?? Dit is een "schoonmaakprogramma" zoals de meer bekende ccleaner (allebei voor windows). Als je het zoekt kom je op een site terecht die het verkoopt zonder toevoegingen (er zijn meerdere sites die het verkopen) echter het programma easycleaner is helemaal freeware!

M.a.w. er zijn dus "malafide" handelaren die freeware (proberen) te verkopen. Oke dat mag mits ze er iets aan toevoegen, je betaalt dan alleen het toegevoegde (kijk maar naar de Linux distro's). Zo zag ik het hier ook. Het cookbook is als paperback te bestellen: heeft toegevoegde waarde en dus betaal je daarvoor; cookbook is als ebook te downloaden: ik weet niet of hier een toegevoegde waarde in zit. De enige die het mij kan vertellen is de schrijver zelf en op die manier wist ik ook dat easycleaner freeware is.

Maar bestaat er een lijst met "stoute" site's??
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 22:14:52 door E. Sullock Enzlin »
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 21 mei 2011, 12:48:16
Klopt, ik heb ook wel eens een site gezien waarop ze gimp probeerden te verkopen, maar dit is toch echt iets heel anders.

Als je het linkje bekijkt van dat boek over gimp (van de uitgever ervan), dan kun je zien dat het ebook ook gewoon geld kost, wat me vrij logisch lijkt, aangezien niet iedereen meer papieren boeken wil.
Nu lees ik zelf geen grafische boeken op mijn ereader, maar boeken worden niet opeens gratis, alleen omdat ik geen papieren exemplaar wil.

Maar heb jij niet dat je het vreemd vindt dat je op een site honderden boeken zomaar kunt downloaden van grote uitgevers? Er staat overigens niet op die site dat de boeken gratis zijn, zo slim zijn ze dan ook wel weer.
Er bestaan overigens ook sites waar je echt gratis boeken kunt downloaden, maar dat zijn meestal public domain boeken (waar niemand meer rechten van heeft), zoals frankenstein, alice in wonderland, dracula enz. of boeken van onbekende schrijvers.