jMonkey en NeoTexture Texture Edit

  • 2 Reacties
  • 2744 Gelezen
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 9 januari 2011, 17:31:13
Hi, van Blender ben ik (tijdelijk) bij jMonkey beland en heb aldaar een plugin kunnen activeren
om textures te maken!
Hier mijn eerste voorbeeld:

Maar blijkbaar kan men dat ook direct slechts met Java (zonder jMonkey) doen:
de link denk ik daarvoor is dit: http://neotextureedit.sourceforge.net/usage.html
of http://neotextureedit.sourceforge.net/index.html
en dit
ziet zo uit als of dat ook in 'blender' zou kunnen ..

(En dan de vraag: kan zoiets ook in Gimp?)
Peter
*

Offline FransR

  • 1722
Gepost op: 11 januari 2011, 08:03:21
Hoi Peter,
het was vanochtend even tijd voor een experiment naar aanleiding van je vraag of dit ook in Gimp kan.
Hier het resultaat in 3 stappen: ontwerp, draaien en perspectief.


Bedoel je zoiets?
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

  • 1011
Gepost op: 11 januari 2011, 09:24:41
Hi FransR,
nee, het gaat eigenlijk om het plaatje met het 'netwerk' om 'iets' via een serie van aktieve onderdelen
aan te passen
Je gaat zo te zeggen visueel de verschillende 'plugins', activeren, slepen en dan geŽigend knooppunten verbinden, met elkaar te verbinden om uiteindelijk een 'gewenst' effect te bereiken.

Wat jou plaatje laat zien zijn er zo te zeggen 3 stappen:
Haal plaatje, draai plaatje en pas dan perspectief toe!

De bedoelde programmas doen dat

AAA
  |
  |
BBB   DDD
  |   /
  | /
CCC

Men ziet als sleepbaar figuur AAA BBB en CCC en DDD is nog iets (wat jij nog niet hebt gedaan0 om het uiteindelijke plaatje nog verder te wijzigen
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 09:29:01 door PKHG »
Peter