Wie heeft zin, mijn "Start voor beginners" in het gebruiken van Blender ..

• 21 Reacties
  • 20488 Gelezen
Gepost op: 3 december 2010, 15:49:53
Oke nog een keer proberen nu zit ik achter een gekalibreerd scherm. Muis zie ik bewegen, helpie waar moet ik de tijd instellen????? Ik zie alleen een (vaag) bewegende balk. Groene randen met een groene balk dat valt niet echt op. Waar staat in hemelsnaam de G op het scherm?? Laat ik maar aannemen dat je het toetsenbord bedoelt. Nog een paar letters. Klik om het einde..: waar klik??

Opzich leuk maar wel wat uitgebreider graag. De buitenlandse teksten werken storend. Mijn kinderen praten nog geen 中文  ;)
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 3 december 2010, 16:43:04
Hmm, wat wel nog nuttig zou zijn, elke keer ook een stap terug kunnen gaan.

Overigens Nederlands staat elke keer helemaal BOVEN.

De sommige vakjes hebben pijltjes om naar de plaats van belang te wijzen.

Misschien is een van de gele verwijzingen naar de linker hoek niet duidelijk genoeg, aldaar ZIET me de benodigde toetsenaanslagen om te kunnen vergroten (S , komt van scale), draaien (R, komt van rotate) en bewegen (G, komt van ?? go??)

Groene pijltes word in het begin uitgelegd ... doorgaan naar volgend onderdeel ...

Hmmm, misschien moet ik zoiets toch maar EENtalig maken (meertalig, een eerste keer .... gedaan)

Peter
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 3 december 2010, 16:54:36
Getver.
Ik word helemaal naar van die rafelige letters en de 4 talen. Hou het vooral simpel en bergijpbaar.
Hier en daar een pijl of (gele) cirkel zou alles veel duidelijker maken denk ik.

Overigens heeft het voorbeeld niets te maken met de oorspronkelijke vraag, maar meer met het starten van een animatie......
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 3 december 2010, 17:54:20
OKOK, zal ik niet meer doen ...(meer dan een taal)
Of de anderen voorstellen in Wink te realiseren zijn weet ik (nog) niet, misschien heeft iemand ook ervaring met Wink en of ...kan?
Peter
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 6 december 2010, 16:48:42
Peter
*

Offline FransR

• 1739
Gepost op: 7 december 2010, 07:57:08
De uitleg is heel duidelijk, maar nu weer iets te simpel.
Is het mogelijk om in elke stap een kleine toelichting te plaatsen, bijvoorbeeld cursief, wat de stap in feite doet?

Wie de vader/moeder van Bas is kan ik uit het geheel niet opmaken, maar dat zal wel een speciaal grapje zijn denk ik.
Wat je wilt, dat kun je!
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 7 december 2010, 08:12:26
Ja simpel was deze keer wel de bedoeling, omdat 'Bas' naar een mannetje maken vroeg, en ik vermoedde, dat het iemand onder de 10 is en een aantal dingen nog niet aan de orde van mijn 'serie' ...

De uitleg van bijvoorbeeld extruden 'moet' extra aan de orde komen ...

En het is heel lastig, als je niet weet voor wie met welke kennis je iets moet uitleggen.
Indien men Engels kan is er toch de link naar iets wat de stappen 'uitgebreid' toelicht

Peter