renderen

• 5 Reacties
  • 2821 Gelezen
Gepost op: 27 oktober 2010, 19:56:04
Besten,

Heeft iemand hier rendertalent ? Ik ga namelijk op jamboree 2011 (world scouting) en men vraagt aan iedereen een contingent badge te ontwerpen, daar zitten enkele voorwaarden aanvast, waaronder dat het logo van sgv er in moet komen (http://www.scoutsevere.be/uploads/images/logos/scoutsgidsenvl_logo_zw.png) maar ik kan hem er moeilijk zo inzetten, en dus mijn vriendelijke verzoek :
Kan iemand hem alsjeblieft voor mij renderen ?
Cogito ergo sum.
Gepost op: 27 oktober 2010, 23:06:06
Dat is toch gewoon een kwestie van het toverstafje pakken en het wit selecteren?
Daarna een 'edit -> clear' en klaar is Quinten ;)
Uiteraard wel voor zorgen dat de laag een alpha channel heeft.
Mocht je daarna nog restjes wit langs de randen hebben, dan doe je 'alpha to selection' dan 'select -> shrink' en dan selectie inverteren en weer 'edit -> clear'.
Gepost op: 28 oktober 2010, 17:22:12
Dat is toch gewoon een kwestie van het toverstafje pakken en het wit selecteren?
Daarna een 'edit -> clear' en klaar is Quinten ;)
Uiteraard wel voor zorgen dat de laag een alpha channel heeft.
Mocht je daarna nog restjes wit langs de randen hebben, dan doe je 'alpha to selection' dan 'select -> shrink' en dan selectie inverteren en weer 'edit -> clear'.

Die laatste tip is nieuw, eens proberen, want mijn renders zien er idd altijd vreselijk uit met zo'n wit randje
Cogito ergo sum.
Gepost op: 28 oktober 2010, 18:12:35
Je hebt doorgaans hooguit 1 of 2 pixels nodig om die lelijke rand weg te krijgen.

Wat dan ook een leuke tip is, bij soms erg harde randen van bijvoorbeeld lastige selecties met personen, dat je daarna nog een keer de selectie met 1 of 2 pixels verkleint en daar een lichte gaussian blur overheen gooit.
Gepost op: 29 oktober 2010, 17:21:16
Je hebt doorgaans hooguit 1 of 2 pixels nodig om die lelijke rand weg te krijgen.

Wat dan ook een leuke tip is, bij soms erg harde randen van bijvoorbeeld lastige selecties met personen, dat je daarna nog een keer de selectie met 1 of 2 pixels verkleint en daar een lichte gaussian blur overheen gooit.

kom ik dat logo toch wel gerenderd op het internet tegen zeg :p
Cogito ergo sum.
Gepost op: 29 oktober 2010, 20:12:31
Haha, nou ja hardstikke mooi, en heb je toch weer wat tips verzameld ;)