boek Digitale Fotostudio

• 8 Reacties
  • 3009 Gelezen
Gepost op: 18 oktober 2010, 09:39:38
Hallo allemaal.

Ik ben een beginner met Gimp, en op internet ben ik al aardig wat informatie tegengekomen, maar een goed boek heb ik nog niet gevonden. Nu kwam ik het boek tegen "Digitale Fotostudio", ISBNNR: 90-430-1195-9,  maar ik weet niet waar dit boek nog te krijgen is, een van jullie misschien.
Dit boek gaat (ook) over Gimp.

Vr.gr. jabuca

Na lang zoeken, heb ik toch een nieuw boek kunnen vinden, als het goed is krijg ik  het morgen, 9 novemer met de post thuis!!
Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 8 november 2010, 07:57:51 door jabuca »
Gepost op: 18 oktober 2010, 10:55:50
Ik heb even rondgekeken, maar zo te zien is het boek niet meer leverbaar:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/digitale-fotostudio-cd-rom/1001004002607686/index.html

Ik had er nog nooit van gehoord, maar kijkend naar de leeftijd (2005), denk ik niet dat het van veel waarde meer zal zijn. Gimp is sinds die tijd fors verbeterd/veranderd.
Gepost op: 18 oktober 2010, 12:16:08
Hallo allemaal.

Ik ben een beginner met Gimp, en op internet ben ik al aardig wat informatie tegengekomen, maar een goed boek heb ik nog niet gevonden. Nu kwam ik het boek tegen "Digitale Fotostudio", ISBNNR: 90-430-1195-9,  maar ik weet niet waar dit boek nog te krijgen is, een van jullie misschien.
Dit boek gaat (ook) over Gimp.

Vr.gr. jabuca

Wil je perse een nederlands boek??
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 19 oktober 2010, 10:11:58
Hallo E. Sullock Enzlin.

Ja, alleen Nederlands.

Vr.gr. jabuca
Gepost op: 19 oktober 2010, 12:12:36
Heb je hier al gekeken http://gimp.startpagina.nl/ er staat een boekenverwijzing in.

Wat je ook kunt doen is de nederlandse handleiding downloaden en die op je gemak doorwerken en een aantal tutorials (vind je onder artikelen boven in de navigatiebalk) door werken.

Fotobewerking in het algemeen: snuffel eens in een bibliotheek. Daar staan zat boeken kun je de leukste uit kiezen. Hoeft niet perse specifiek voor Gimp te zijn. Alles wat photoshop kan kan Gimp ook. ;)
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 19 oktober 2010, 12:50:14
Hoeft niet perse specifiek voor Gimp te zijn. Alles wat photoshop kan kan Gimp ook. ;)

Gevaarlijke uitspraak ;)
Ik heb een aantal photoshop tuts met succes via gimp gevolgd, maar photoshop kan echt veel meer dan gimp, vooral veel dingen een stuk eenvoudiger.
In elk geval loop je bij veel tuts stuk op een functie waar gimp geen antwoord op heeft.
Gepost op: 19 oktober 2010, 17:27:37

In elk geval loop je bij veel tuts stuk op een functie waar gimp geen antwoord op heeft.

Ja dan zul je moeten zoeken en hier vragen. ;D
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 20 oktober 2010, 11:33:54
Hallo E. Sullock Enzlin & gentooisttra.

Vriendelijk bedankt voor jullie reactie.
Op de Gimp startpagina.nl was ik al een beetje aan rondsnuffelen geweest, maar een Nederlandstalig boek over Gimp is (bijna) niet te vinden. Wel in het Engels en Duits.
En de Ned.handleiding heb ik inmiddels uitgeprint, en in een ringband geplaatst, (de laatste pagina's er ingeperst).

Nu nog even rondkijken op een 2e hans boekenbeurs of daar iets te vinden is.

Met vriendelijke groet.

jabuca
Gepost op: 27 oktober 2010, 23:09:01
Ik moet eerlijk zeggen dat zelfs in het engels er weinig goeds te vinden is.
Daarom leer ik vooral via tutorials op internet, maar als je van nederlands afhankelijk bent is het een stuk lastiger.