Gimpindex Engels>Nederlands; Nederlands>Engels

• 24 Reacties
  • 6062 Gelezen
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 12 januari 2009, 16:32:19
Er zijn veel meer Engelse tutorials dan Nederlandse en dat zal nog wel even zo blijven.
Ikzelf werk met de Nederlandse Gimp en als ik een Engelse tutorial volg is het voor mij vaak lang zoeken naar een Nederlands equivalent voor een Engelse term.
Ik ben dan ook een Gimpindex Engels>Nederlands en Nederlands>Engels aan het maken.
Als het af is (zal nog wel even duren) kan ik, als er interesse voor is, dit ook in de Wiki proberen te zetten.

Enige voorbeelden ter illustratie:
Bovination (Filters>Alpha to Logo) = Verkoeiing (Filters>Alfa naar logo)
Chip Away (Filters>Alpha to Logo) = Afgeschilderd (Filters>Alfa naar logo)
Whirl and Pinch (Filters>Distorts) = Draaien en knijpen (Filters>Vervormingen)

Gepost op: 12 januari 2009, 16:40:18
Inderdaad handig.
Vroeger had ik hier ook vaak last van.
Nu ken ik het onderhand wel.
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 12 januari 2009, 16:45:59
Peter
Gepost op: 12 januari 2009, 16:51:25
Ik vind het idee heel slim, maar vond het wel apart dat je uitgerekend bash gebruikt om een script voor windows te maken, windows heeft toch zelf ook wel script mogelijkheden?
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 12 januari 2009, 17:05:11
Ik vind het idee heel slim, maar vond het wel apart dat je uitgerekend bash gebruikt om een script voor windows te maken, windows heeft toch zelf ook wel script mogelijkheden?

Als je me vertelt hoe je read doet ... dan ja  :)
Peter
Gepost op: 12 januari 2009, 17:06:25
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
Gepost op: 12 januari 2009, 17:08:43
Dit is voor een unix-achtige omgeving in windows :P
Gepost op: 12 januari 2009, 17:09:58
Dit is voor een unix-achtige omgeving in windows :P
Goed maar hoe kom je in die unix achtige omgeving? Of kun je die bash code gewoon in command prompt intypen? Ik wil Gimp namelijk graag in het engels opstarten af en toe.
Tips bij het posten van comments: http://www.dutchgimpers.nl/forum/index.php?topic=142.0
Doenskie
Gepost op: 12 januari 2009, 17:12:36
Je moet eerst cygwin installeren, dat brengt nog een hoop andere leuke dingen met zich mee (bijv vim) dan alleen bash.
Gepost op: 12 januari 2009, 17:14:31
Kan het op ubuntu gewoon in dat programmatje waarmee je codes invoert? Want dan boot ik gewoon linux als ik Gimp in het engels wil opstarten.
Doenskie
Gepost op: 12 januari 2009, 17:17:49
Ubuntu gebruikt inderdaad bash als standaard shell, dus dat kan mits je het script aanpast op de linux binary van gimp.
Volgens mij moet je het pad kunnen vervangen door `which gimp`, dat maakt het meer portable, alleen moet ik toegeven dat mijn bash scriptkunsten nog niet op het niveau guru zijn :P
*

Offline wowo

• 51
Gepost op: 12 januari 2009, 17:18:04
In plaats van het opstarten van Gimp in een andere taal, wat inderdaad handig is wanneer het niet te omslachtig is, blijf ik het voor mijzelf handig vinden om een (papieren!) lijstje te hebben naast mijn computer (papier gaat vaak sneller dan een pc  :D).
Gepost op: 12 januari 2009, 17:19:54
Klopt.
Persoonlijk vind ik het handiger dat ik gewoon een engelstalige gimp heb, dan hoef ik helemaal niet te etteren met dit soort dingen.
Gepost op: 12 januari 2009, 17:25:15
In plaats van het opstarten van Gimp in een andere taal, wat inderdaad handig is wanneer het niet te omslachtig is, blijf ik het voor mijzelf handig vinden om een (papieren!) lijstje te hebben naast mijn computer (papier gaat vaak sneller dan een pc  :D).
Ik denk dat er hoe dan ook belangstelling is voor jouw vertalingen want niet iedereen heeft zin om allerlei programma's te moeten downloaden om Gimp in een andere taal op te starten (een taal die ze misschien niet eens begrijpen).
Doenskie
*

Offline PKHG

• 1011
Gepost op: 12 januari 2009, 17:48:18
Ik denk dat er hoe dan ook belangstelling is voor jouw vertalingen want niet iedereen heeft zin om allerlei programma's te moeten downloaden om Gimp in een andere taal op te starten (een taal die ze misschien niet eens begrijpen).

Bij het installeren bij mijn versie werden 'alle' talen gewoon mee ge´nstalleerd!

Bij mij in de dir C:\gimp2.6.3\share\locale !! dus ga maar na wat jij allemaal hebt!
Peter