Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PKHG

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 68
31
Stel je vragen! / Re:Nadir retoucheren
« Gepost op: 6 juni 2011, 17:01:17 »
Ik denk dat het vrijwel zeker NIET automatisch kan.

Men kan geschikte stukjes over het zwarte rondje plakken en de overgangen 'smeren'

een mini begin ...

32
Showcase / Re:Vertexpainting begrepen
« Gepost op: 10 mei 2011, 09:41:54 »
Vertexpainting 'her'begrepen

Mooi, want ik heb geen flauw idee wat je hier probeert te vertellen...

Het gaat over Blender ...
Er werd een heleboel in de loop van dit voorjaar aan de interne struktuur geknutseld!
Wat eind vorig jaar werkte, werkt niet per se nu (laatste versie van Bl...)

Toen kon ik aan knooppunten kleuren vastknopen ... en dat ging op eens niet zo ...
Dus even de wijzigingen snappen en oude script aanpassen: HERbegrepen.

En laten zien wat Blender o.a. kan!

33
Showcase / Vertexpainting begrepen
« Gepost op: 9 mei 2011, 15:53:38 »
Vertexpainting 'her'begrepen


34
Showcase / Re:Een slakkenhuis, geanimeerd
« Gepost op: 9 mei 2011, 14:30:08 »
Zou kunnen, omdat ik de teksten met Gimp achteraf erbij heb geplaatst (alsmede de tijd aangepast)
.... (helaas zal ik het niet herstellen).

35
Showcase / Re:Een slakkenhuis, geanimeerd
« Gepost op: 9 mei 2011, 10:04:53 »
Hi hi, leuk!

36
Showcase / Re:Nog eentje van mij...
« Gepost op: 8 mei 2011, 19:38:16 »
Indien de schaduw iets zou zijn (....) dan zou ik het wel leuk vinden.
Zo is het zo la la (mijn smaak dus  ;) )

37
Showcase / Re:Een slakkenhuis, geanimeerd
« Gepost op: 8 mei 2011, 19:36:52 »
Nee, dat komt door naar GIF wijzigen, in  origineel gaat het vloeiend over.
Ik zal dit soot achtergrond dus niet moeten gebruiken ...(een andere keer)
Heb bij de overgang naar GIF vaker dit 'probleem' ... na ja, probleem, wij wil kan een mpeg krijgen  :)

38
Showcase / Een slakkenhuis, geanimeerd
« Gepost op: 8 mei 2011, 18:40:25 »
Blender heeft een XYZ-functie addon om m.b.v. formules een 3D object te genereren.
Dat heb ik omgetoverd (= srcipten en met iets hulp van een blenderartist) in iets 'animeerbaars'
(de reden voor Blender 2.5!)


39
Showcase / Re:Draaiende kubus met plaatjes
« Gepost op: 2 mei 2011, 10:45:56 »
En zelfs de lichtvlek is perfect en geeft de draaing extra dimensie.

Hoeft niet, dan wordt het GIF alleen dikker en daarom gaat het niet

Bij het animeren kan men het een of ander langer laten duren en dan worden de stappen voor
de lagen met kleinere of grotere 'tijdsafstanden' aangemaakt

Heb deze maar gemaakt om te laten zien, dat de strepen door de akties met Gimp zijn ontstaan ...

FransR, tja, de reflectie van de belichting wilde ik eigenlijk niet, maar nu je het zegt ... misschien wel goed.
Volgende keer zal ik er mee spelen!


40
Showcase / Re:Draaiende kubus met plaatjes
« Gepost op: 1 mei 2011, 11:22:25 »
Tja, die strepen komen door het achteraf verkleinen ... in de oorspronkelijke versie
zijn die er niet!

Het onregelmatige kan in principe niet, omdat er lineare transformatie is ingesteld is, of dat ik geen 360 graad draaiing heb gedaan ... ik probeer maar ...
Maar ik zal er op kunnen letten of en zo ja waarom het gebeurt (en dan vermijden, hi hi)

4MB (fuer kurze Zeit)

41
Showcase / Draaiende kubus met plaatjes
« Gepost op: 30 april 2011, 12:03:09 »
Een draaiende kubus met plaajtes opgeplakt met Gimp (alleen) is zeker niet zo eenvoudig.
Met Blender (2.57) een makkie:


Daarna wel met Gimp in GIF omgetoverd (Blender kan wel mpeg of zo ...)

42
Stel je vragen! / Re:optimize voor GIF
« Gepost op: 13 april 2011, 14:42:02 »
Ach ja het is wat je optimaliseren noemt want het kan nog gekker:
Opgenomen geluidsbestand: 26 MB
Na de rommel ervoor en erna er af te hebben geknipt werd het bestand 70 MB !?!?
???Gimp en geluid?

Na ja, een AVI is ook flink groter dan een ander soort codering (e.g. mws) ;-)

43
Stel je vragen! / optimize voor GIF
« Gepost op: 12 april 2011, 16:28:16 »
Heb net een raar verschijnsel:
Een GIF niet geoptimaliseerd is 480 KB dik
Wel voor GIF geoptimaliseerd 502 KB dik

Raar, ik dacht dat optimeren het GIF altijd 'kleiner' maakt!

Het vliegtuig http://www.seniorweb.nl/webcontact/forum/default.aspx?g=posts&m=65347#65347
post 452

Ook hierbij na optimlizatie groter

44
Showcase / Re:Blender PNG's in GIF omzetten
« Gepost op: 6 maart 2011, 13:10:44 »
Hmm, heel raar. (kijk er misschien later nog een keer naar)
en bedankt voor de moeite!

Ik kan dit probleem 'omzeilen' door de uitvoer naar png vanuit Blender niet ARGB maar RGB te nemen
dan gebeurt dit niet ...

45
Showcase / Re:Blender PNG's in GIF omzetten
« Gepost op: 6 maart 2011, 07:37:55 »
Probeer het toch maar!
Met mijn Gimp versie gaat het in elk geval NIET! (redelijk nieuwe 2.6.11)

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 68