tekst is blokkerig

• 4 Reacties
  • 298 Gelezen
Gepost op: 30 augustus 2019, 15:42:35
Hoi,
Ik probeer een afbeelding gecombineerd met tekst te maken in gimp 2.10.10, maar de tekst is telkens erg blokkerig en pixelig. ik heb geŽxperimenteerd met en zonder zachte randen, met en zonder hinting. In 72ppi en 300 ppi. verschillende formaten. In Jpg en Png. Het resultaat moet worden afgeprint. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Het moet maar op a4 geprint worden.
*

Offline FransR

• 1733
Gepost op: 31 augustus 2019, 13:57:54
Ik krijg dat niet voor elkaar, daarom graag iets meer details:
- hoe groot is de afbeelding in pixels?
- hoe groot wordt de tekst, ook in pixels?
- welk lettertype gebruik je?
- heb je de tekst verschaald na het aanmaken?
-enzovoort.
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 2 september 2019, 10:10:55
De afbeelding is 6521x1583 pixels, 300ppi, 32-bit integer, de tekst is in lettertype Adinda 571 pixels en een ander deel tekst in Hitman 150 pixels, de tekst werd niet verschaald.

Alvast bedankt!
*

Offline FransR

• 1733
Gepost op: 3 september 2019, 14:19:13
Wat ik ook doe, ik krijg geen pixelige letters, zelfs niet op 3x ware grootte. Wat een knoeperds van een letters: circa 4 cm hoog. Mijn PC is een heel gewoon beetje ouderwets apparaat, dus het kan niet liggen aan de kwaliteit van de PC.
Natuurlijk heb ik met je opgegeven getallen gewerkt: een lange smalle strook van 13x34 cm (300ppi).
Ik heb Adinda niet kunnen vinden, maar Hitman wel (wat een rafelige letters trouwens...).

Je schrijft dat het een afbeelding op A4 moet worden, waarom heb je dan dit heel grote formaat nodig, vraag ik me uit nieuwsgierigheid af. (Het maakt voor het probleem geen verschil.)
« Laatst bewerkt op: 3 september 2019, 14:30:24 door FransR »
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 7 september 2019, 17:05:17
Er zijn twee soorten Hitman (Hitman by Rakesh en Hitman by Andreas Johansson). De tweede is rafelig. Fonts zijn hier te vinden: https://www.dafont.com/search.php?q=hitman (en Adinda).
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin