Achtergrond vervagen en vergrijzen

• 3 Reacties
  • 175 Gelezen
Gepost op: 2 mei 2019, 09:07:27
Hoe kan ik een afbeelding maken zoals bijgevoegd?
En dan het liefste ook nog dat het vervaagde gedeelte in grijstinten is in plaats van kleur.

Het uitknippen van een gedeelte van een afbeelding lukt me inmiddels, maar hoe vervaag ik de rest en maak ik dat grijs en hoe voeg ik ze weer samen tot 1 afbeelding?

2510-0
*

Offline FransR

• 1720
Gepost op: 2 mei 2019, 16:52:32
Fijn dat in ieder geval het uitknippen goed lukt.
Dat betekent dat het nu in een selectie staat (met rondom de lopende mieren).
Maak van die selectie een kopie met Ctrl+C
met de shift ingedrult op het meest linkse symbooltje onder het lagen venster klikken, de kopie krijgt nu ls naam: Geplakte laag"
Ga naar de onderste = originele laag en klik op de naam om die laag te aktiveren,
ga naar Kleuren>Grijswaarden>Grijswaarden (of Kleur naar grijswaarden), de oorspronkelijke laag is nu in grijstinten.
Je ziet nu het uitgeknipte in kleur tegen een grijze ondergrond.
Je kunt er zo nodig 1 laag van maken met Laag>Nieuw van zichtbaar, (maar dat hoeft niet perse)
of aktiveer de bovenste laag en klik op Laag>Neerwaarts samenvoegen.
In beide gevallen kun je exporteren naar jpg
Succes
Wat je wilt, dat kun je!
Gepost op: 2 mei 2019, 16:55:47
Dit doe je met maskers. Met maskers kun je gebieden juist van een bewerking uitsluiten danwel alleen de bewerking daarop toepassen. Maak voordat je begint eerst een backup bestand. Daarna dupliceer je je layer, de onderste is je origineel en zet je vast. Met de layer daarboven ga je aan het werk.
Happy Gimping,

E. Sullock Enzlin
Gepost op: 13 mei 2019, 00:54:59
Dat vervagen gaat mooi door de opacity te verlagen (bijvoorbeeld naar 50 %) en een witte laag er onder te doen.